31 Aralık 2020 Perşembe

GÜLE GÜLE 2020

Mutlu Yıllar 

 


2020
'nin son gününe geldik. Bitmez sandığımız bu zorlu yıl sonunda bitiyor. Geride koca bir yıl bıraktık. Bu yıl da kaybettiklerimiz de oldu kazandıklarımız da. İnsanları kastetmiyorum yanlış anlaşılma olmasın. Her yıl sonunda şapkamı elime alır düşünürüm.. Bu yıl ne kazandım, ne kaybettim. Her yıl bitiminde kayıpların aslında kazanç olduğuna karar veririm. Çünkü bana göre hayatımıza giren herkesin bir vazifesi vardır. Öğretmesi gereken bir şey, göstermesi gereken bir gerçek. Tamamlar ve giderler. Bunlar kayıp değil kazançtır. 

 Her yeni yıla umutla girerim. Yeni yıl bazı insanlar için umut demektir ve ben o insanlardan biriyim. Bir insanın umudu olmazsa neyi kalır ki elinde. Bence bu yıl her şey çok daha güzel olacak. 

 Aksime bazı karamsar insanlar da vardır elbette. Bir yıl daha yaşlanıyoruz, neyini kutlayalım derler. Hayattan çok bir umudu, beklentisi yoktur bu insanların. Doğar, yaşamaya çalışır, yemek yer ve ölürler. Bu dünyaya gelme amacını bulamamış kişilerdir,  zaten aramazlar da. Benim tavsiyem bu insanlardan uzak durmanız yönünde. Çünkü kendi yolunu bilmeyen bir insan sizin de kaybolmanızı ister. 

Bir de kutlamanın günah olduğunu düşünerek işi dine vuran bir kesim var tabi. Okul gazetesinde şöyle bir köşe yazısı yazmıştım;

NOEL mi!

Yıllardır aralık ayının son günlerine doğru başlayan bir tartışma var. 

Müslümanlar Yılbaşı kutlamaz!

İslam'da eğlence günah bazı insanlara göre. Yılbaşı Türkiye dahil olmak 

üzere bir çok ülkede resmileşmiştir. Yeni bir yılı, yeni umutları, yeni şansları,

yaşanacak günleri sevdiklerimiz ile bir arada eğlenerek karşılamak neden günah ?

Bence İslam'da günah, farklı görüşteki insanları dini kullanarak zan altında bırakmak 

ve dışlamaktır. Birkaç kaynaktan aldığım bilgilere göre yılbaşı gecesinde yiyecek içecek almak 

caiz değilmiş. Bu gecede Hindi yenirse mekruh olur, hayvanların canına kıymak ise günah olurmuş.

Ama gel gelelim ki bir kaç gün sonra kesilen hindiler için günah yazılmıyormuş.

***

peki,

hocam size bu bilgileri kim verdi.?

***

Beyler bayanlar toplanın bir şey açıklıyorum. 

Noel ve yılbaşı olmak üzere iki bayram vardır. Yılbaşı dediğimiz şey Noel den tamamen ayrıdır. Noel İsa'nın doğumunu temsil eden gündür ve bir Hristiyan bayramı olarak kutlanır. 

Şimdi gelelim Günah meselesine...

Tanrı sizin sevdiklerinizle vakit geçirmenizle ilgilenmez. Bence tanrı sizin yılbaşı gecesi hindi 


yiyip yemediğinize de bakmaz. Yılbaşında neye günah diyebiliriz açıklayayım;

👉 Dışarıya çıkmak günah değildir. Çıkanlara hasetle bakmak günahtır. 

👉 Kıskançlık günahtır.

👉 Dedikodu yaparak aileyi aileye düşürmek günahtır. 

👉 Cinayet işlemek, verilen canı almak günahtır. 2017 Reina katliamını hatırlarsınız, Yılbaşı gecesi eğlenmek için gittikleri mekanda insanlarımız katledilmişti. Bu yazı vesilesiyle bir kez daha anıyorum. 

👉 Ölen insanların arkasından ne işi varmış diye kınamak günahtır. 

 Bu yıl daha az günah işlemenizi temenni ediyorum. 
2021 hepimiz için güzel şeyler getirsin. Mutlu Yıllar :) 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bir ben eksiktim, bende geldim...

Merhaba. Ben dilek. Aslında bir blog açmayı uzun zamandır düşünüyordum. Hayata geçirmeye yeni karar verdim. Hayatımda bir şeyler yapma...